Bakłażany smażone polubiłam odkąd pierwszy raz pojawiłam się w Bułgarii, nie ma nic smaczniejszego niż po prostu bakłażan smażony na oliwie z jogurtem naturalnym i czosnkiem. Chyba żaden faszerowany go nie pobije. :) Z racji tego, że ostatnio zaopatrzyłam się w otręby żytnie postanowiłam dodać mu trochę urozmaicenia.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Potrzebne składniki:

  • bakłażan
  • otręby żytnie
  • oliwa
  • sól
  • czosnek suszony w płatkach
  • młode ziemniaki (drobne jak orzechy włoskie)
  • kilka liści sałaty
  • jogurt naturalny (ew. jogurt wegański)
  • 3-4 ząbki czosnku

 

  1. Bakłażana pokroić wzdłuż, w plastry o grubości 0,5 cm.
  2. Rozłożyć na ręczniku papierowym i posolić.
  3. Po 15 minutach osuszyć plastry ręcznikiem papierowym.
  4. Obtaczać w otrębach żytnich z pokruszonymi płatkami czosnku suszonego.
  5. Smażyć na oliwie z obydwu stron.
  6. W międzyczasie ugotować młode ziemniaki, oczyszczone gąbką, nie obierać! Za dużo witamin. ;)
  7. Jogurt naturalny wymieszać z posiekanymi drobno ząbkami czosnku.
  8. Ugotowane ziemniaki wykładać na liście sałaty i obłożyć płatami bakłażana.
  9. Polewać sosem jogurtowym i wcinać! ;)

 

 


Smacznego!