Było pesto, było puree czas na dopełnienie kompletu w postaci burgerów jaglano-owsianych. A komplet prezentuje się tak, może nie jest zbyt apetycznie jednak kolorowo, prawda? :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Potrzebne składniki:

(otrzymamy ok. 12 sztuk)

  • 1 szkl. kaszy jaglanej
  • 1 większa cebula
  • 2/3 szkl. płatków owsianych
  • olej rzepakowy tłoczony na zimno
  • 3-4 większe ząbki czosnku
  • garść selera naciowego
  • czerwona papryka mielona (u mnie ostra)
  • majeranek, tymianek, kukrkuma, kolendra mielona, zioła prowansalskie, lubczyk, pieprz kolorowy, sos sojowy
  • ok. 1 szkl. otrąb ( u mnie pszenne)

PRZYGOTOWANIE:

  1. Kaszę płuczemy i gotujemy (proporcje 1:3)na wolnym ogniu w osolonej wodzie z kroplą oleju (nie mieszając!), aż wchłonie całą wodę. (ok. 15-20 min.)
  2. Płatki owsiane zalewamy gorącą wodą (pokrywając zawartość kubka).
  3. W międzyczasie szklimy na patelni cebulę.
  4. Gdy kasza trochę wystygnie mieszamy ją z zeszkloną cebulą, posiekanym czosnkiem, selerem naciowym (można zastąpić natką pietruszki) i sparzonymi płatkami owsianymi, dodajemy 3 łyżki oleju, przyprawy, sos sojowy. Całość dokładnie mieszamy.
  5. Następnie stopniowo dosypujemy otręby, aż masa będzie odpowiednio zwarta żeby uformować kotlety.
  6. Odstawiamy naszą masę na 10-15 min. żeby się „przegryzła”.
  7. Nagrzewamy piekarnik do 190 st. C. z termoobiegiem
  8. Formujemy kotlety wielkości dłoni i układamy na papierze do pieczenia lekko je spłaszczając.
  9. Wstawiamy do piekarnika na ok. 25 min. po 20 min. możemy zwiększyć temperaturę do 210 st. C.

Podajemy z pesto, kotlety są zarówno świetnym dodatkiem do obiadu, jak i jako burgery.

 

UWAGA: Ugotowanie kaszy wcześniej znacznie ułatwi nam szybkie przygotowanie burgerów. :)

Smacznego!

 

I słów kilka o właściwościach kaszy jaglanej:

Przeciwdziała zakwaszeniu organizmu, jest łatwo strawne, nie tuczy, ogrzewa organizm i skutecznie oczyszcza go z nadmiaru śluzu i wilgoci. Szczególnie dobroczynnie wpływa na śledzionę, żołądek i trzustkę. Jest jedynym zbożem, które daje wszystkie składniki budulcowe i energetyczne w wystarczającej ilości. *