Jakiś czas temu wspominałam, że zaproponuję danie z selerem naciowym na ciepło, dziś nadszedł ten dzień. ;) A na dodatek pojawią się szparagi i cukinia. Czyli danie 3 x zielone. ;)

potrzebne składniki

Potrzebne składniki

Potrzebne składniki (2 porcje):

  • mniejsza  cukinia
  • 4 -5 cieńszych szparagów
  • 2 łodygi selera naciowego
  • 2 ząbki czosnku
  • sok z 1/2 cytryny
  • łyżeczka musztardy (ja użyłam bawarskiej)
  • pieprz cytrynowy
  • sezam
  • łyżka mąki pełnoziarnistej lub kukurydzianej
  • 1 szkl. wody, ewentualnie mleka roślinnego
  • kurkuma

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cukinię, szparagi i seler kroimy w niewielkie kawałki (jak na zdjęciu). Smażymy na niewielkim ogniu, możemy na momencik przykryć pokrywką.

Z czasem dosypujemy sezam i doprawiamy całość pieprzem cytrynowym, zestawiamy z ognia.

W międzyczasie wodę mieszamy z sokiem z cytryny, wciskamy czosnek, dodajemy kurkumę, musztardę i łyżkę mąki,.

Energicznie mieszamy i zagotowujemy, cały czas mieszając, gdy całość trochę zgęstnieje, dodajemy do naszego zielonego trio.

Ja zdecydowałam się na połączenie z pieczonymi ziemniakami z rozmarynem i czubrycą. :)

 

seler naciowy, cukinia, sezam, szparagi

Zielone trio z pieczonymi ziemniakami

 

Smacznego!

 

A dlaczego warto spróbować?

Szparagi: w 95 % składają się z wody, zawierają dużą ilość kwasu foliowego, działają pobudzająco na pracę nerek i regulują gospodarkę wodną organizmu.

Cukinia: zawiera witaminę A, C, PP, B1 i B2. Ponadto to cenne źródło soli mineralnych – wapnia, fosforu, żelaza i magnezu. Zawarte związki   zasadowe wspomagają proces trawienia.*

Seler naciowyogromna dawka witaminy C! Dwukrotnie większa niż w cytrusach, ponadto przyspiesza metabolizm, usuwając szkodliwe produkty uboczne, oczyszcza organizm z toksyn.

Sezam: to doskonałe źródło wapnia.

 

Przepis bierze udział w akcji: